Bofællesskabet Glasværket

Bofællesskabet Glasværket er et bofællesskab for enlige og par fra 40 år uden hjemmeboende børn. Afdelingen består af 25 boliger i renoverede bygninger fra det gamle Odense Glasværk i ét eller to plan, i størrelsen 55 – 100 kvadratmeter.

Boligerne er beliggende på to adresser midt i det tidligere Odense Glasværk – en bebyggelse som omfatter designakademi, friskole, ungdomsboliger, familieboliger og et aktivitetscenter med børneinstitution. Der er nærliggende indkøbsmuligheder tæt på og centrum af Odense er indenfor gåafstand.

Det bærende i fællesskabet er, at vi laver mad til hinanden på skift to-tre dage om ugen.

Du kan læse mere om bofællesskabet Glasværket her: Afdelingens egen hjemmeside

Udlejning i bofællesskabet

Bofællesskabet holder informationsmøde 1. søndag i marts og september. Her kan du/I blive skrevet på venteliste. Alle på ventelisten bliver bedt om at sende en kort beskrivelse af sig selv, vedlagt foto.

For at lære hinanden at kende, bedes du spise sammen med beboerne fem gange i løbet af de første seks måneder, heraf de to som med-kok.  Hvis du fortsat gerne vil fællesskabet, tager bofællesskabet derefter endelig stilling til dit ønske om optagelse på ventelisten ved almindeligt stemmeflertal på det følgende fællesmøde. Når du er blevet optaget på ventelisten, skal du deltage i fællesspisning mindst en gang om året, ellers bliver du automatisk slettet på ventelisten.

Er du interesseret i en bolig i bofællesskabet Glasværket?

Kontakt ventelisteudvalget:

Merri Nielsen, 50 45 07 09, merri@dlgtele.dk

Karen Dons, 60 47 75 35, karendons@gmail.com

Dokument
Brummers plads 1-27
Vestre Stationsvej 15C-H
Vedligeholdelsesreglement
Ordensreglement

Ejendomskontor

Ejendomskontor
Vindegade 54, Kælderen - indgang ved Klostervej 7/9
5000 Odense

Tlf: 66192366

driftmidtbyen@fabbo.dk

Kontorets åbningstider
  • Tirsdag 08.30-09.30
  • Onsdag 08.30-09.30
  • Torsdag 14.30-15.30
  • Fysisk fremmøde:
  • Mandag 8.30 - 09.00
  • Onsdag 15.00 - 15.30

Retningslinier for kontakt med ejendomsmesteren via e-mail

Ejendomsmesteren tjekker typisk kun sin e-mail én gang pr. arbejdsdag.

Skriv gerne et tlf. nr. i din mail, så ejendomsmesteren kan kontakte dig.

Ved alvorlige skader udenfor ejendomsmesterens normale arbejdstid, skal du benytte nødhjælpslisten.

For øvrige retningslinier for kontakt med ejendomsmesteren via e-mail læs her.

Nødhjælp

Du kan bruge vores AKUT HJÆLP, hvis der opstår et akut problem i din bolig udenfor normal arbejdstid. Vi gør dog opmærksom på, at du indenfor normal arbejdstid skal kontakte din ejendomsmester først. Er det ikke muligt at få fat i ejendomsmesteren, kan du ringe på akut-telefonnummer: 63 12 56 78

Vi gør opmærksom på, at det kun gælder i absolutte nødsituationer såsom: Sprængt vand/varmerør, stoppet toilet, Ituslået rude, indbrud eller lignede (der giver adgang til boligen), brand (i tilfælde af brand – ring 112), ingen el i boligen (tjek først sikringerne og relæet) og ingen varme i boligen (hvis det er mellem november og marts).

Via vores AKUT HJÆLP vil du modtage relevant hjælp og blive viderestillet til en person, der kan hjælpe dig. Du vil derfor blive spurgt om, hvilken afdeling du bor i, og hvad din adresse er.

Hvis De rekvirerer hjælp på ovenstående nummer, skal ejendomsmesteren underrettes herom i førstkommende arbejdsdags kontortid. BEMÆRK! at ved unødige tilkald kan De risikere selv at skulle betale regningen.

Læs om vores akut hjælp her (link)